ادامه تحصیل در آلمان با دیپلم

ادامه تحصیل در آلمان با دیپلم

ادامه تحصیل در آلمان با دیپلم

جالب است بدانید که 35 درصد از کل دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه های آلمان تحصیل می‌کنند دانشجویان مقطع لیسانس هستند. خب دلیل محبوبیت بالای دانشگاه‌های آلمان تا حد زیادی برای همه روشن است. تحصیل در دانشگاه‌های آلمان شما را به درک نظری و عملی قوی‌تری از رشته تحصیلیتان می‌رساند در نتیجه شما آینده شغلی و تحصیلی بهتری خواهید داشت. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آلمان پذیرای دانشجویان از سراسر جهان هستند. تحصیل در مقطع لیسانس در آلمان معمولا برای رشته‌های مهندسی سه سال و نیم  و برای رشته‌های پزشکی 6 سال طول می‌کشد. تحصیل در مقطع لیسانس شامل 210 ECTS برای رشته‌های مهندسی و سایر رشته‌ها است. اما رشته‌های پزشکی نیاز به ده ترم تحصیل و یک سال کارآموزی اجباری دارند. 

شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم

بدیهی است برای ورود به دانشگاه های آلمان و تحصیل در آلمان با دیپلم به مدرک دیپلم نیاز دارید. اگر مدرک دیپلم شما مورد تایید نباشد، در این صورت شما برای تحصیل در آلمان با دیپلم باید در دوره های پیش دانشگاهی آلمان شرکت کنید. در دوره فاندیشن در آلمان شما دیپلمی که در کشور خود دریافت کرده اید را با سیستم تحصیلی آلمان معادل سازی می کنید و برای ورود به دانشگاه به انتخاب خودتان، آماده می شوید.

دوره فاندیشن (Foundation Course) 

دوره فاندیشن یا همان Foundation Course در کالج های وابسته به دانشگاه های آلمان و زیر نظر مستقیم هیئت مدیره دانشگاه برگزار می گردد. در دوره فاندیشن بسته به سطح کالج مورد نظر، امکانات کامل پانسیون، اقامت و اساتید دانشگاهی آلمانی در اختیار فرزندان شما خواهند بود. این کالج ها خود به دو دسته تقسیم می شوند که برای تحصیل در آلمان با دیپلم است. 

به صورت کلی کالج هایی که دارای کورس فاندیشن هستند به دو دسته تقسیم می شوند.
1.
کالج هایی که در خود دانشگاه واقع شده است.
2.
کالج های مراکز علمی کاربردی آلمان.

موفقیت در دوره فاندیشن

شما اگر در امتحان نهایی کورس فاندیشن در کالج دانشجویی قبول شوید می توانید به راحتی در رشته دلخواه خود در دانشگاه و یا مراکز آموزش علمی کاربردی به تحصیلات دانشگاهی بپردازید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر در یک کالج وابسته به مرکز علمی کاربردی فارغ التحصیل شوید، معمولاً واجد شرایط ورود به بعضی دانشگاه های آلمان نیز هستید، نه همه دانشگاه های آلمان که معمولاً می توانید در دانشگاه های علمی کاربردی به ادامه تحصیل مشغول شوید.

انواع کالج ها درآلمان

کالج های دولتی

کالج های دولتی در آلمان تقریباً رایگان هستند و پس از فارغ التحصیلی عموماً در تمام آلمان می توانید در هر دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازید.

کالج های خصوصی

کالج های خصوصی برای دوره فاندیشن در آلمان اغلب هزینه های تعریف شده خود را دریافت می کنند که بسته به نوع کالج و خدمات آن، هزینه ها متغیر است و اصولاً خدماتی که ارائه می دهند قطعاً متمایز و باکیفیت تر است.

کیفیتی که در مقابل هزینه های تقریباً یک پنجم تا یک ششم کشورهای گران قیمتی مانند: انگلستان، قطعاً شما را متعجب خواهند کرد.

آلمان یکی از بهترین و با اعتبارترین کشورهای دنیا از لحاظ وضعیت اخذ اقامت، شرایط ایده آل کار و زندگی است. در حقیقت بر خلاف بسیاری از کشورها، می توان روی آینده اقامت در این کشور حسابی مطمئن باز کرد. پس نگران نباشید و بدانید که با رعایت چند پیش نیاز، تحصیل در المان با دیپلم نیز امکان پذیر است.

 

آیا برای تحصیل در آلمان با دیپلم و ورود به دوره آماده سازی باید مدرک زبان آلمانی داشته باشیم؟

برای ورود به دوره آماده سازی فاندیشن در آلمان، می بایست در سطح B1 به زبان آلمانی آشنا شوید. اما خبر خوب اینکه اگر مدرک زبان آلمانی هم نداشته باشید و یا اینکه حتی تاکنون نیز شروع به خواندن زبان آلمانی نکرده اید، بازهم امکان ورود به کالج را دارید. 

دوره کارشناسی

برای دوره کارشناسی، دیپلم دبیرستان، گواهی پایان تحصیلات و یا نتیجه آزمون امتحان دانشگاه معمولا کافی است.
اگر دارای تحصیلات خارج از اروپا باشید، ممکن است پس از شرکت در یک  Studienkolleg مقدماتی، مجددا در آزمون ورودی Feststellungsprüfung شرکت کنید. دانشجویان برتر می توانند در این آزمون شرکت نکنند.

شما برای تحصیل با مدرک دیپلم باید الزامات زبان را بررسی کنید. اغلب دوره ها به زبان آلمانی تدریس می شوند و از متقاضیان بین المللی درخواست ارائه مدرک در زبان آلمانی دارند.

سطح زبان مورد نیاز کارشناسی

اکثر رشته‌ها در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. بنابراین برای پذیریش باید تسلط بسیار خوبی به زبان آلمانی داشته باشید. معمولا با دریافت نمره قبولی در آزمون استاندارد زبان آلمانی می‌توانید توانایی خود را ثابت کنید. سطح زبان مورد نیاز به دوره تحصیلی و آزمون زبانی که شرکت می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال مدرک زبان C1 از موسسه زبان گوته برای دانشگاه‌ها قابل قبول است. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه‌ها ممکن است تنها در صورتی به شما پذیرش دهند که دوره زبان آلمانی را گذرانده باشید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به آلمان، زبان آلمانی را یاد بگیرید. علاوه بر این حتی اگر دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود باید زبان آلمانی را هم یاد بگیرید چون زمانی که در این کشور زندگی می‌کنید مردم محلی به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. باید بدانید که اکثر رشته های کارشناسی در آلمان نیازمند مدرک C1 آلمانی از موسسه گوته یا OKF هستند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آلمان با دیپلم

- پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو کپی از آن

- پذیرش تحصیلی

- گواهی پایان دوره سه ساله متوسطه به همراه ترجه

- گواهی دوره پیش دانشگاهی به همراه ترجمه 

- فرم در خواست ویزا 

- عکس رنگی پاسپورتی

- شناسنامه و دو کپی از آن

- گواهی پشتیبانی مالی 

- هزینه صدور رویداد 60 یورو

- انگیزه نامه

- زندگی نامه

 

سوالات متداول در مورد تحصیل در المان با مدرک دیپلم

1. برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چه شرایطی لازم است؟

برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم در ابتدا باید مدارک تحصیلی دیپلم شما مورد تایید وزارت آموزش و پرورش آلمان قرار بگیرد.

2. برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چه مدرک زبانی باید ارائه دهیم؟

بیشتر دوره های کارشناسی آلمان به زبان آلمانی برگزار می شوند. به همین علت برای ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم باید مدرک زبان آلمانی ارائه دهید.

3.  برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چه مدارک تحصیلی را باید ارائه دهیم؟

مدارک مورد نیاز از هر موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. به طور کلی برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم باید مدارک دیپلم و ریز نمرات، پاسپورت و مدارک هویتی، عکس، عدم سوء سابقه و گواهی سلامت ارائه دهید.

4. آیا برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم محدودیت سنی وجود دارد؟

دانشگاه های معتبر و هزینه پایین تحصیل باعث شده تحصیل در آلمان بسیار رقابتی باشد. بهتر است برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم پایین تر از 25 سال سن داشته باشید.

5. آیا بدون مدرک زبان می توان در آلمان با دیپلم شروع به تحصیل کرد؟

امکان تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم بدون مدرک زبان وجود دارد. اما بهتر است برای اینکه شانس شما بیشتر شود مدرک زبان ارائه دهید.

6. آیا تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم رایگان است؟

بله، تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم رایگان است.

7. آیا اماکن کار حین تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان وجود دارد؟

بله، کشور آلمان مانند سایر کشور های اروپایی به متقاضیان تحصیل با مدرک دیپلم اجازه کار پاره وقت می دهد.

8. مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی آلمان چقدر طول می کشد؟

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی آلمان بسته به مقطع تحصیلی ممکن است از 2 ماه تا 2 سال طول بکشد.

9. تمکن مالی برای متقاضیان تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چقدر است؟

تمکن مالی برای متقاضیان تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم حدود 11000 یورو می باشد.

10. آیا برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم شرط معدل وجود دارد؟

برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم شرط معدل وجود ندارد؛ اما هرچقدر معدل شما بهتر باشد شانس شما در اخذ پذیرش بیشتر می شود.

11. هزینه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چقدر است؟

هزینه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم برای متقاضیان بین المللی رایگان است.

12.  هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

هزینه زندگی در آلمان بسته به شهر انتخابی و سبک زندگی فرد متغییر است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

ادامه تحصیل در آلمان با دیپلم ادامه تحصیل در آلمان با دیپلم
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان